Veganiška dieta

1450 views

Verta ar ne?

Norite tapti veganu? Neskubėkite. Nors veganizmas dabar ant bangos, tačiau staigūs pokyčiai jūsų organizmui tikrai nepadės. Jei vis dėlto pasiryžote žūtbūt tapti veganu, viską darykite palaipsniui, pamažu atsisakydami mėsos ir didindami daržovių bei vaisių kiekį savo maisto racione.

Svarbiausia – žiūrėti, kaip jaučiatės. Jei jūsų savijauta negerėja, gali būti ir taip, kad veganiška dieta – ne jums. Juk veganizmas, tai ne tik mėsos nevalgymas, turite atsisakyti ir visų gyvulinės kilmės produktų, tarp kurių net medus.

Prieš ryžtantis kardinaliai pakeisti savo mitybą, jums reikėtų apsvarstyti visus šios dietos pliusus ir minusus.

PLIUSAI

Pagerėja sveikata

Veganiškuose produktuose nėra cholesterolio, taip pat juose labai mažai riebalų. Tad jei esate rizikos grupėje – turite problemų su širdimi ar vėžiu, ši dieta galėtų būti tiesiog ideali jums. Visgi derėtų pasitarti su gydytojais.

Antioksidantų nauda

Veganiška dieta – antioksidantų šaltinis. Vaisiai, daržovės, pupos ir visi ankštiniai produktai – juose gausu antioksidantų, kurie saugo mūsų ląsteles nuo laisvųjų radikalų, tokių kaip oro tarša ar tabako dūmai.

Gyvenimo būdo pasirinkimas

Daugelis žmonių pasirenką šią dietą, nes labai myli gyvūnus ir nori juos išsaugoti. Taip pat, veganiškos vertybės žmonėms atneša suvokimą, kokia svarbi yra aplinka, kurioje gyvename, todėl nemažai veganų yra ir kovotojai už planetos gerovę.

Skonio reikalas

Veganiški patiekalai taip pat gali būti labai skanūs. Pavartykite daugybę receptų knygų, skirtų tik veganams, kad suprastumėte, jog tai nėra paprasčiausias “žolės valgymas”.

MINUSAI

Reikia laikytis griežtos dietos

Tai ne tik mėsos nevalgymas. Veganai nevalgo pieno produktų, kiaušinių, medaus ir t.t. Taip pat, būnant veganu, net kosmetiką reikia rinktis apdairiai. Apsunkinsite sau gyvenimą ir daugelyje restoranų, nes niekam ne paslaptis, jog Lietuvoje ši dieta dar nėra tokia populiari.

Galite prarasti daug vitaminų ir mineralų

Nors veganiškame maiste ir yra daug maistingųjų medžiagų, tačiau kartais be galo sunku įsisavinti reikiamą jų kiekį. Didžiausias pavyzdys – geležis ir vitaminas D. Vitamino D veganiškoje dietoje praktiškai nerasite, o ir saulės šviesoje neišsėdėsite tiek, kad gautumėte jo pakankamai. Mąstydami apie geležį, žmonės dažniausiai sieja ją su mėsa, tačiau jos gausu ir pupose. Vis dėlto, specialistai pataria papildomai gerti ne tik šiuos, bet ir C bei B12 vitaminus.

Proteino trūkumas

Kiekvienoje dietoje turi būti šiek tiek proteino. Kadangi veganai atsisako pagrindinio proteino šaltinio – mėsos ir kiaušinių – jiems nelieka nieko kito, tik ieškoti kitų būtų, kaip įsisavinti šią medžiagą.

Sunkus prieinamumas

Neskaitant vaisių ir daržovių, daugelį retesnių produktų Lietuvoje rasti gana sunku. Dar sunkiau – planuoti, ką valgysite, nes negalite būti užtikrinti, kad visuomet rasite norimų produktų.

Apsvarstykite, ar galėtumėte tapti veganu. Jūsų gyvenimo būdas ir vertybės taip pat turi didelę svarbą. Kaip pasikeis jūsų kūnas ir sveikata, kokius vargus teks pereiti?

komentarai

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Virtuvė

MOLIŪGO PYRAGAS SU PEKANO RIEŠUTAIS IR STORA PLUTELE

Lengvas, gardus, moliūgiškas pyragas!

82146 views
Linksmybės

Kaip atrodytų pasenusios Disnėjaus poros?

Amžinai jauni animaciniai veikėjai kitu kampu!

4905 views
Linksmybės

30 nuotraukų, padarytų sekundę iki neišvengiamo

Įvykiai, kuriuos per vėlu sustabdyti

6098 views